UX-design vs UI-design – explicații ușor de digerat despre diferențele dintre ele
UX-design și UI-design sunt doi dintre termenii cei mai des confundați în web design și designul de aplicații. Și e de înțeles. Primul este designul interfeței utilizatorului, iar al doilea designul experienței utilizatorului. Acestea ajută în mod special la optimizare SEO și deci, la servicii SEO de calitate.
De obicei, sunt folosiți împreună într-un singur termen, design UX-design / UI-design, iar văzuți superficial par a descrie același lucru. Adesea este greu să găsești descrieri solide ale celor doi termeni care să nu o ia razna și să nu sune a chineză. Dar nu vă speriați!
Până la sfârșitul acestui articol veți înțelege bine ceea ce diferențiază acești termeni și cum se raportează între ei. Deci, să ne începem explicația!
Ce este UX-design?
„UX” înseamnă „experiența utilizatorului”. Experiența site-ului sau aplicației pentru un utilizator este determinată de modul în care el interacționează cu acestea. Experiența este naturală și intuitivă sau greoaie și confuză? Navigarea pe site sau în aplicație se simte logică sau se simte arbitrară? Interacțiunea cu aplicația oferă oamenilor sentimentul că îndeplinesc eficient sarcinile pe care și le-au propus să le îndeplinească? Sau se simte ca o luptă? Experiența utilizatorului este determinată de cât de ușor sau de dificil este să interacționezi cu elementele interfeței utilizatorului create de designerii UI.
Așadar, creatorii de design UX sunt, de asemenea, preocupați de interfața de utilizator a unei aplicații sau a unui site. Acesta este și motivul pentru care oamenii sunt derutați când vine vorba de diferența dintre cei doi termeni. Fiecare are scopul și sarcinile lui. Designerii UI au sarcina de a decide modul în care va arăta interfața cu utilizatorul. În același timp, cei ce fac UX-design își asumă responsabilitatea de a determina modul în care funcționează interfața cu utilizatorul.
Ei determină structura interfeței și funcționalitatea. Cum este organizată interfața și cum relaționează toate părțile între ele. Pe scurt, ei proiectează modul în care funcționează interfața. Dacă funcționează bine și se simte perfect, utilizatorul va avea o experiență bună. Dar dacă navigarea este complicată sau lipsită de intuiție, este probabil o experiență proastă pentru utilizatori. Designerii UX lucrează pentru a evita cel de-al doilea scenariu.
De asemenea, în proiectarea UX este implicată o analiză continuă. Dezvoltatorii de design UX vor crea un cadru care să redea interacțiunile interfeței lor și vor primi feedback-ul utilizatorilor. Vor integra acest lucru în design-urile lor. Este important pentru cei ce fac UX-design să aibă o înțelegere holistică a modului în care utilizatorii preferă să interacționeze cu aplicațiile lor.
Ce este UI-design?
„UI” înseamnă „interfață de utilizator”. Interfața de utilizator este aspectul grafic al unei aplicații. Este format din butoanele pe care utilizatorii fac clic, textul pe care îl citesc, imaginile, slide-urile, câmpurile de introducere a textului și toate celelalte elemente cu care interacționează utilizatorul. Aceastea includ aspectul proiecției, trecerile dintr-un loc înt-altul, animațiile de interfață și fiecare interacțiune minoră. Orice fel de element vizual, interacțiune sau animație trebuie să fie proiectate.
Această sarcină revine designerilor UI. Ei decid cum va arăta aplicația. Trebuie să aleagă schemele de culori și formele butoanelor – lățimea liniilor și fonturile utilizate pentru text. Designerii UI creează aspectul interfeței de utilizare a unei aplicații.
Designerii UI sunt graficieni. Ei se ocupă de estetică. Ei se asigură că interfața site-ului sau aplicației este atractivă, stimulatoare dpdv vizual și corespunzătoare tematicii. Asta pentru a se potrivi cu scopul și / sau personalitatea site-ului sau aplicației. Trebuie să se asigure că fiecare element vizual este bine aplicat, atât dpdv estetic, cât și ca scop.
Cum funcționeză împreună
Un programator de UX-design decide modul în care funcționează interfața utilizatorului, iar specialistul în UI-design decide modul în care arată aceasta.
Acesta este un proces de colaborare important, în care cele două echipe de proiectare lucrează îndeaprape. Echipa care realizează UX-design creează fluxul website-ului sau aplicației. Ea creează și modul în care toate butoanele își fac treaba și modul în care interfața servește eficient nevoia utilizatorului pentru informație. În același timp, echipa UI lucrează la modul în care toate aceste elemente de interfață vor apărea pe ecran.
Să spunem că la un moment dat, în procesul de proiectare, s-a hotărât că e nevoie de butoane suplimentare la un anumit ecran. Acest lucru va schimba modul în care vor trebui organizate butoanele și ar putea necesita schimbarea formei sau dimensiunii acestora. Echipa UX ar hotărî cel mai bun mod de a așeza butoanele. În același timp echipele UI își adaptează design-urile pentru a se potrivi cu noul aspect. Comunicarea constantă și colaborarea dintre designerii UI și UX ajută la asigurarea faptului că pentru utilizator varianta finală va arăta la fel de bine. Și va funcționa și eficient și intuitiv.
Cercetarea este esențială
Cercetarea este vitală atât pentru designerii UI, cât și pentru specialiștii în UX-design. Este important pentru ambele discipline să adune cât mai multe informații importante pentru a-i ajuta în realizarea de design-uri adecvate. Este de asemenea important ca ambele să urmeze o abordare similară.
Ambele cercetează ceea ce își doresc utilizatorii. Ce se așteaptă de la site-urile și aplicațiile de același gen. Această cercetare este adesea iterativă, implicând sesiuni de utilizare. Acolo utilizatorii reali vor interacționa cu versiuni verificate ale anumitor funcționalități sau modele vizuale. Acestea au fost testate pentru a determina dacă proiectanții merg în direcția corectă.
Acest proces implică generarea de prototipuri slabe din punct de vedere calitativ. De exemplu, redarea prin intermediul cadrelor a pentru a măsura răspunsul unui utilizator strict la funcționalitatea testată. Aceasta poate implica, de asemenea, prototipuri vizuale rapide și teste A / B ale diferitelor versiuni posibile ale aspectului interfaței. Aceste acțiuni sunt îndeplinite pentru a hotărî care este preferința utilizatorilor.
În toate cazurile, cercetarea îndrumă pașii designerilor pe măsură ce ei lucrează și contribuie la proiect. Cu toate acestea, informațiile pe care le caută designerii UI și UX sunt foarte diferite.
Cercetarea în UX-Design
UX-design este interesat în special de așteptările utilizatorilor. Toate experiențele și interacțiunile pe care utilizatorii le-au avut cu fiecare website sau aplicație pe care le-au folosit în viața lor au avut un scop. Au ajutat la stabilirea unor așteptări ale lor cu privire la modul în care ar trebui să funcționeze interfețele. Există și situații în care un designer UX nu este familiarizat îndeaproape cu aceste așteptări. Acesta ar putea proiecta, din greșeală, o interacțiune de interfață care li se pare logică lor, dar care încalcă convențiile acceptate în mod obișnuit. Utilizatorilor nu le place când o interfață se comportă mult mai diferit decât se așteptau. Cu siguranță acest lucru ar putea avea un impact negativ asupra experienței lor.
Dacă un designer UX decide să facă ceva diferit, trebuie să aibă un motiv foarte bun. Și asta pentru că încălcarea unui comportament așteptat, adânc împământenit, va determina oamenii să facă acțiuni greșite în mod frecvent.
Ca exemplu, majoritatea oamenilor se simt confortabil cu ideea că faceți clic de două ori pe un fișier pentru a-l deschide și o dată pentru a-l selecta. Acesta este un comportament de interfață care a existat de aproape la fel de mult timp de când există interfețe grafice de utilizator.
Cercetarea în UI-design
Designerii UI trebuie să se asigure că limbajul vizual pe care îl aleg se potrivește clasei de aplicații pe care o scriu. La fel ca și colegii lor care fac UX-design, ei încearcă să prezică așteptările utilizatorilor. Dacă echipa dvs. proiectează o aplicație de călătorie, este important să cercetați cum au fost dezvoltate în trecut alte aplicații de călătorie. Care au funcționat? Care nu? Există lecții de proiectare care trebuie învățate, învățăminte ce trebuie trase din munca depusă de alții înainte.
Cercetările ar putea indica faptul că oamenii preferă imagini bine definite în detrimentul formelor îndrăznețe. Acestea sunt transcrieri vizuale cu care oamenii se simt confortabil și de care se bucură. Deci designerii UI ar face bine să se folosească de lecția respectivă.
Estetica exactă pe care o aleg depinde de ei. „Regulile de bază” sau nevoia de a se conforma așteptărilor utilizatorului, este un lucru pe care designerii îl ignoră pe propriul risc.
Ca să nu mai spunem că nu ar trebui asumate niciun fel de riscuri. Designerii UI doresc ca design-ul interfeței lor să iasă în evidență și să fie memorabil. Dar acest lucru trebuie să fie echilibrat cu asigurarea că oamenii recunosc scopul elementelor pe care le amplasați pe ecran.
UI vs. UX
Două discipline foarte diferite care funcționează în armonie
UX-design și UI-design implică seturi de abilități foarte diferite, dar fiecare este esențial pentru succesul celuilalt. Un design frumos nu poate salva o interfață dizgrațioasă și confuză pentru navigare. Iar o experiență de utilizator strălucitoare, perfect potrivită poate fi distrusă de un design slab al interfeței vizuale, fapt care face site-ul sau aplicația să fie neplăcute. Atât UX-design, cât și UI-design trebuie să fie perfect realizate și perfect aliniate cu așteptările preexistente ale utilizatorilor pentru a crea o interfață / experiență excelentă pentru utilizator. Iar când se aliniază aceste planete rezultatele pot fi uimitoare.
Vă invităm să cititi un articol, al partenerului nostru seo.org.ro despre cele mai bune tehnici și metode de design UX.