Marketing digital pe timp de criză

Marketing digital pe timp de criză, în timp ce lumea este blocată complet din cauza COVID-19? Evident că acesta  se află și el pe un teritoriu necunoscut. Cum va afecta coronavirusul obiceiurile de a cheltui ale consumatorilor? Cât de mare va fi declinul economic? Și cât vor dura efectele sale? Încă nu avem răspunsuri, dar putem face comparații cu alte crize economice.

Ce să faci într-o criză economică

Când economia merge bine, afacerea dvs. AR TREBUI să își facă publicitate. Când economia este în cădere, compania dvs. TREBUIE să își facă publicitate.

Marketing digital și publicitate – acestea sunt elementele fundamentale pentru toate afacerile. Studiile despre recesiunile anterioare au arătat că este posibil să îți crești businessul în aceste perioade grele. Cum? Continuând să faci publicitate și SEO sau chiar crescând strategic bugetul de publicitate online.

Anumite companii pot crește în timpul unei recesiuni, vizualizând declinul pe piață ca o oportunitate și investind mai mult în construirea brandului lor. Din păcate, firmele au tendința de a-și orienta atenția către vânzări prin spam pentru a continua să funcționeze pe termen scurt, dar abordarea lor de marketing ar trebui să rămână concentrată pe construirea mărcii pentru a oferi beneficii pe termen lung.

Este ok să scazi brusc investiția în marketing digital?

Întreruperile economice, precum actuala pandemie globală, pot crea provocări serioase pentru marketingul digital. Pe termen lung, ne putem aștepta la o revenire, dar nu este clar dacă va dura săptămâni, luni sau ani. Pe termen scurt, este rezonabil să vă așteptați ca unele companii să stabilească linii directoare stricte cu privire la cheltuielile discreționare. Acest lucru implică adesea amânarea achizițiilor mari și reducerea cheltuielilor. Din păcate, bugetele de marketing sunt adesea printre primele care sunt reduse. Dar oprirea haotică a unui program de marketing digital poate crea consecințe nedorite care persistă în faza de revenire.

Deși este înțelept să scazi cheltuielile, menținerea vizibilității pe piața ta este esențială pentru sănătatea pe termen lung a mărcii tale. Așadar, dacă sunteți forțați să reduceți bugetul de marketing, atunci utilizați un bisturiu în locul unei macete. Ajustați-vă strategiile pe termen scurt, dar continuați să vă concentrați și la cele pe termen lung. Ca în toate crizele anterioare, va exista o perioadă de creștere și de redresare. Odată ce lucrurile revin la normal, vei dori să te poziționezi în fața celorlalți. În caz contrar, riscați să fiți depășiți de concurenții care au rămas activi în timpul crizei.

Rămâneți în fața competiției

Puteți să vă devansați mult concurenții prin continuarea sau creșterea cheltuielilor în marketing digital atunci când concurenții dvs. fac tăieri de buget.

Când economia este în cădere, este mult mai probabil ca anunțurile dvs. să fie văzute dacă veți continua să fiți activi în această perioadă. De asemenea, consumatorii își vor aduce mai bine aminte de anunțurile dvs. atunci când alte companii vor reîncepe și ele campania de digital marketing.

Când alte companii își reduc bugetul alocat pentru digital marketing, fiți brandul care continuă să comunice ceva și care își potențează mesajul. În aceste vremuri greu încercate veți vedea că veți obține un impuls de lungă durată în vânzări și în cota de piață.

Un exemplu excelent de marketing (atunci nu se știa de marketing digital)

Un bun exemplu de devansare a concurenței în timpul unei recesiuni poate fi găsit studiind relația dintre Post și Kellogs în Marea Recesiune din 1930.

Intrând în acest moment trist, Recesiunea, Post era liderul industriei cerealelor uscate, dar au decis să reducă bugetul pentru cheltuieli publicitare, așa cum fac majoritatea companiilor în perioadele grele dpdv economic . În schimb, Kellogs a decis să își dubleze bugetul pentru cheltuielile publicitare și a introdus un nou produs, Rice Krispies (cereale crocante din orez), care sunt încă foarte cunoscute în Statele Unite. Prin această acțiune îndrăzneață, Kellogs a putut ieși din Marea Recesiune cu o creștere a profitului de 30% și și-a revendicat poziția de lider pe piața cerealelor, pe care și-o mențin și în prezent.

În timp ce concurenții își reduc bugetele de marketing digital …

Contra-intuitiv, o încetinire economică poate fi un moment ideal pentru a te concentra pe marketingul digital, în special asupra activităților care îmbunătățesc autoritatea domeniului. În timp ce site-urile web ale concurentului dvs. stau inactive, puteți investi în activități de bază care vă îmbunătățesc poziția în clasamentul Google. Efectuate corect, aceste activități vor face sa le fie foarte competitorilor să vă prindă din urmă după ce s-a așezat praful pe afacerea lor, iar economia revine la viață.

Oportunitate unică de a îmbunătăți autoritatea dvs. de domeniu

În vremurile bune este dificil să urci chiar și un loc în clasamentele Google. Dar când concurenții apasă brusc frâna în ceea ce privește activitatea de pe internet, aceasta prezintă o oportunitate unică. Le puteți depăși în mod sigur, concentrându-vă pe activitățile web care contribuie la creșterea pe termen lung. Din fericire, există mai multe oportunități de îmbunătățire care nu necesită o infuzie mare de bani pentru marketing pentru a fi realizate. Următoarele sfaturi SEO sunt perfecte pentru marketeri care lucrează de acas în timpul acestei pandemii globale.

digital marketing

 

Construiți Customer Loyalty și îmbunătățiți Brand strength ca strategii de marketing digital. Adică?

Loialiatea clientului

Termenul „loialitate” nu este întotdeauna utilizat în contextul adecvat atunci când ne referim la consumatori și afaceri. Majoritatea asociațiilor consideră că cei care ar trebui să fie fideli sunt clienții. De fapt, ar trebui să fie invers. Un brand ar trebui să fie fidel clienților săi, muncind constant pentru a le oferi mai multă valoare decât le oferă concurența.

Când există o criză economică, o companie nu dorește să reducă cheltuielile publicitare, deoarece acest lucru poate face ca o afacere să își piardă „locul din inima” consumatorilor și să conducă la potențiala pierdere a vânzărilor actuale și viitoare. Pentru asta ea ar trebui să ia în considerare reevaluarea altor cheltuieli curente. Nicidecum să taie bugetul de marketing digital în perioada când toți se mută pe online. Trebuie să vă concentrați pe ceea ce este relevant pentru nevoile clientului dvs. în timpul crizei economice pentru a menține / câștiga loialitatea acestora.

Puterea brandului

Concentrați-vă atenția pe menținerea implicării clienților. Arătați că marca dvs. empatizează cu consumatorul în aceste vremuri stresante. O modalitate bună de a-i captiva pe consumatori este de a le încuraja feedback-ul și de a le spune că sunteți încă aici pentru a-i servi. De asemenea, puteți îmbunătăți programele de loialitate existente sau puteți oferi instruire și/sau informații ce au legătură cu brandul dvs.

Toate aceste opțiuni și multe altele vă pot menține sau crește fidelitatea/loialitatea față de marcă,nu numai pe termen scurt, ci și pe termen lung. Construiți stabilitatea colectivă a consumatorilor în acest timp și creați noi modalități de a oferi valoare mărcii dvs.

Concentrați-vă pe conținutul scris

E nevoie și de strategii de conținut web. Acestea pot fi un punct de plecare important pentru digital marketing. Analizați site-urile web de top și vedeți ce conținut s-ar putea să vă lipsească pe propriul dvs. site (dacă vreți să impresiona oamenii atunci când vă întreabă ce faceți, le puteți spune în mod confidențial că efectuați o „analiză a golurilor de conținut”).

Apoi, identificați-vă paginile care suferă de „conținut insuficient”. Deoarece Google tinde să favorizeze paginile mai lungi, veți dori să aveți în jur de 500-1000 de cuvinte pe pagină. Aveți însă grijă să nu exagerați cu scrisul pe Google.

În schimb, scrieți conținut de înaltă calitate, care este util vizitatorilor site-ului dvs. web. Google vă va recompensa pentru că ați scris pagini valoroase care răspund la întrebările oamenilor cu privire la compania dvs. După ce „paginile dvs. pilon” sunt în formă bună, apoi îndreptați-vă atenția către pagini de tip spin-off/derivate sau postări de bloguri de afaceri.

Tuturor ne-ar face bine niște vești bune pe fondul depresiv al pandemiei de coronavirus, așa că asigurați-vă că veți împărtăși și altora chestiile noi și povestiri cu vești bune.

Marketing digital prin strategii de legătură

Există un motiv întemeiat pentru care se numește „web wide world”, adică rețea în toată lumea. Link building-ul este o altă strategie de bază pentru a-ți impune autoritatea domeniului. Acesta poate fi un proces obositor, dar nu ar trebui să vă coste altceva în afară de timp. Dacă operațiunile normale de afaceri s-au oprit, din cauza carantinei cauzate de COVID-19, atunci profitați de această oportunitate înainte de a dispărea.

Accesați furnizorii și clienții pentru a afla dacă vă pot trimite backlinkuri înapoi spre site . Găsiți directoare și alte website-uri cu autoritate, care să listeze compania dvs. De asemenea, căutați atent în conținutul  site-ului pentru oportunități de linkuri interne. De regulă, paginile care conțin subiecte asemănătoare trebuie să fie legate între ele. Acest lucru ajută Google să înțeleagă relația dintre pagini și subliniază importanța acestora.

Postarea pe platformele sociale în vremuri incerte

Rămâi conectat dpdv social în timpul perioadei de foc. Clienții tăi, în număr copleșitor, lucrează de acasă. Aceasta înseamnă că îsi verifică feedurile de pe platformele de socializare mai des decât dacă ar fi la birou. Postarea periodică e semn de putere în perioadele grele, și strategie buna de marketing digital. Acest lucru le arată clienților că sunteți puternici în fața greutăților. Fă postări distractive și cu informații interesante, nu de genul care să convingă oamenii să cumpere. Această abordare vă va menține compania în prim plan, timp în care va transmite și mesajul că aveți un brand sănătos.

Atitudinea clienților în timpul Pandemiei

Pune-te în pielea clienților tăi. Este vorba de foarte multă incertitudine. Clienții dvs. se simt probabil îngrijorați, poate chiar panicați. Unii clienți vor avea reacția pripită de a îngheța toate achizițiile. În timp ce alții vor încerca să ignore pandemia și să lucreze ca de obicei. Dar majoritatea oamenilor vor ieși din furtună cu un optimism moderat, convinși că lucrurile vor reveni la normal în curând. Oricare ar fi situația, simpatizați cu publicul țintă din mesajele voastre.

Site-ul dvs. este deschis afacerilor?

Unde este toată lumea în timpul carantinei acasă? Pe net! În timp ce „traficul” personal se află într-un blocaj, traficul web poate lua efectiv avânt . Așadar, ați făcut în așa fel încât să le fie vizitatorilor mai ușoară interacțiunea  cu compania dvs.? Să cumpere produse sau servicii online? Să găsească informațiile pe care le caută? Moment oportun pentru digital marketing.

Acum este momentul să întindeți covorul roșu și să îmbunătățiți experiența utilizatorului pe site-ul dvs. .În acest fel, îți vei lăsa concurenții în spate în timp ce te ocupi de necesitățile clienților din online, care sunt în continuă creștere.

Pregătirea pentru redresare

Proprietarii de afaceri inteligenți vor investi în prezența lor online în timpul acestei întreruperi economice. Supraviețuitorii vor fi puternic poziționați odată ce va începe  recuperarea. Tratați acest lucru ca o oportunitate pe care o aveți o dată în viață pentru a vă depăși concurenții, concentrându-vă pe sănătatea mărcii dvs pe termen lung.

Îmbunătățind experiența online prin marketing digital de calitate și făcând site-ul dvs. prietenos cu Google, veți ieși din această criză într-o formă mai bună decât cea în care ați intrat.

Păstrați gradul de conștientizare a mărcii (brand awareness-ul)

Anunțurile dvs. au mai multe șanse de a fi văzute acum față de alte dăți. De ce?  Simplu, din cauza numărului mic de reclame difuzate pe piață în timpul unei crize economice. De asemenea, puteți folosi acalmia de pe piață ca o oportunitate de a vă repoziționa afacerea sau de a introduce un produs nou.

În timpul unei recesiuni, un consumator își reevaluează în mod inteligent obiceiurile de a cheltui. Ca organizație, doriți să rămâneți prezenți și relevanți pentru ciclul lor de cumpărare. Acesta este momentul perfect pentru a experimenta idei noi de marketing digital. Și pentru a vedea dacă există un mod nou de a îmbunătăți gradul de conștientizare a brandului. Acum aveți mai mult timp pentru a continua proiecte pe care ați fost prea ocupat să le luați în considerare în trecut. Această perioadă ar putea fi chiar folosită pentru a lansa noi oferte către segmente de clienți mai mici.

Gânduri de ultim moment despre un marketing digital corect în perioada de declin

Nu este clar încă dacă situația actuală se va transforma într-o recesiune completă. Dar marketerii din domeniul digital trebuie să fie agili și să-și ajusteze strategiile și tacticile. Ei trebuie să ia în calcul și o posibilă criză economică prelungită. Însă, în momentul în care situația își va reveni, veți fi într-o poziție excelentă și veți avea posibilitatea să răspundeți rapid. Companiile care îngheață marketingul  până la sfârșitul pandemiei vor depinde de concurenții lor mai bine pregătiți.

Nu știți sigur de unde să începeți?

Contactați experții de marketing digital de la Extreme Studio. Ușile noastre sunt întotdeauna deschise (cu excepția cazului de față,  în care ne aflăm în carantină din cauza pandemiei). Dar nu vă faceți griji, personalul nostru lucrează în siguranță de acasă. Vom fi încântați să vă fim la dispoziție. Evident că ne gândim la modul în care vă putem ajuta afacerea și pe timpul crizei. Trimiteți-ne un mesaj rapid pentru a putea începe.

 

Lasă un comentariu