Link building

Link building în 2020 – 9 mituri demontate

Industria de link building este inundată de multe mituri care nu vor obține niciodată rezultate. În schimb însă, vă pot pune în dificultate.
Nouă dintre aceste mituri au fost desfințate.

Aproape oricine conduce o afacere B2B sau B2C știe că Google și alte motoare de căutare apreciază link-urile de calitate. De asemenea ele sunt considerate unul dintre factorii de top pentru o buna situare în căutări.

Așadar, dacă doriți ca website-ul dvs. să se claseze mai sus decât concurența dvs în motoarele de căutare,aveți treabă.  Se impune stabilirea unei o strategii adecvate de construire a legăturilor.

Cu toate acestea, dacă veți implementa crearea de backlink-uri în strategia dvs. de marketing digital din 2020, trebuie să o faceți așa cum trebuie.

Motoarele de căutare își învăluie algoritmii în secrete. Astfel industria SEO și a link-urilor este inundată de multe mituri care nu vă vor obține niciodată rezultate. În plus de asta, aceste mituri vă pot pune și în dificultate.

Îți dorești să eviți să investești resurse și să nu irosești eforturile necesare pentru construirea link-urilor?Atunci acordă atenție acestor nouă mituri de creare de linkuri care nu vor avea nicodata rezultate în 2020.

1. Nu mai sunt relevante postările din comentariile vizitatorilor cu scopul de  a obține link-uri

Acest mit a început să devină foarte popular în 2014, când Matt Cutt de la Google a spus:

„Bine, o spun: dacă utilizați bloguri cu comentarii, ca o modalitate de a câștiga legături în 2014, ar trebui să vă opriți. De ce? Pentru că, în timp, a devenit o practică din ce în ce mai spammy, iar dacă faci o mulțime de bloguri cu comentarii, vă alegeți cu o imagine foarte proastă. Așa că gata: blogging-ul vizitatorilor e neproductiv; tocmai pentru că generează prea multe mesaje nesolicitate.”

Din cauza că acest avertisment făcut de Cutt a fost atât de direct și dur, este de înțeles că mulți oameni cred că era blogurilor pentru vizitatori a ajuns la final.

Cu toate acestea, Cutt a lămurit mai târziu această afirmație. El a spus că ceea ce a vrut să spună atunci a fost că a apus doar era postărilor spammy de pe blog-uri în scopuri SEO .

Deci publicarea de bloguri relevante și pline de informații pe site-uri cu autoritate este încă foarte relevantă în 2020. Scopul acceptat aici este de creare de link-uri, expunere, branding, căutări mai multe și construirea unei comunități.

2. Linkurile care nu sunt relevante pentru nișa dvs. sunt link-uri de calitate scăzută

Acesta este un mit răspândit care contrazice ideea fundamentală a link building-ului în 2020. Pentru a obține o clasare superioară pagina de căutări trebuie să obțineți legături de la site-uri cu autoritate. Pentru a face ca aceste site-uri să vă prezinte linkul, trebuie să le furnizați conținut relevant. Mai mult, indiferent dacă conținutul este sau nu legat de nișa dvs., vă îmbunătățește totuși clasamentul.

Deci, atunci când site-ul dvs. primește un backlink nerelevant dintr-o nișă nerelevantă, Google nu se va încrunta nepărat la aceste link-uri.

3. Construirea de linkuri multiple către un singur conținut este spammy

Mulți oameni încă mai cred că a construi link-uri multiple către același conținut ar putea avea un impact negativ asupra clasării cuvintelor cheie. Din nou, acest mit de construire a legăturilor este fals. Asta se întâmplă pentru că el contrazice ideea de construire a legăturilor organice.

Deci, motoarele de căutare nu penalizează paginile web extrem de originale și valoroase cu multe legături de la alte website-uri, pentru că oferă conținut util și plin de informații. Atunci de ce ar considera spammy  o bucată de conținut cu tone de backlink-uri?

Cu toate acestea, dacă legăturile dvs. sunt de calitate scăzută (din rețelele de conținut spam și directoare), e de rău. Puteți primi un bobârnac printr-o avertizare în scris de la Google sau o devalorizare semnificativă a profilului de legături.

4. Link building-ul este irelevant dacă aveți deja o poziție fruntașă în motoarele de căutare

Este trist, dar mulțe agentii de publicitate online cred în continuare acest lucru. Crearea de legături, ca și alte strategii de marketing digital pentru marketingul din social media, blogging și altele ar trebui să fie consecvente. Asta pentru că vă ajută să vă mențineți poziția deasupra concurenței dvs. în căutari. Însă și pentru că vă ajută să :

  • Creșteți vizibilitatea mărcii dvs. pe web
  • Creșteți traficul către domeniul dvs
  • Expuneți autoritatea și valoarea mărcii

Link building nu înseamnă doar creșterea volumului de link-uri către site-ul dvs. Link building-ul are și scopul de a-ți prezenta afacerea unor noi clienți.

5. Google va acorda întotdeauna prioritate site-urilor cu backlink-uri mai puternice

Adevărul este că nu există o regulă unică pe care să o urmezi pentru a te clasa in topul motoarelor de căutare. Există aproximativ 200 de factori care inflențează clasarea. Aceștia sunt legați de UX-design (experiența utilizatorului), capacitatea de utilizare pe telefoanele mobile. Se mai referă și la performanța tehnică, intenția căutării și multe altele.

Factorii de clasare folosiți de Google sunt foarte dinamici. Potrivit webmasterului de la Google, John Mueller, motorul de căutare se concentrează asupra unei anumite intenții de întrebare pentru a-și selecta factorii de clasare.

Așadar, deși crearea de link-uri este un factor de clasare valoros, nu la asta se rezumă totul. Algoritmii Google găsesc un echilibru între cei 200 de factori de clasare înainte de a afișa rezultatele la o întrebare din căutări.

6. Toate paginile / postările / link-urile de pe site-ul dvs. au aceeași valoare

Când oamenii vorbesc despre acest mit, ei se referă de obicei la una din situațiile:

  • Fiecare postare de pe site-ul dvs. are aceeași importanță

Această afirmație este greșită. În primul caz, o postare care a primit link de la site-uri de înaltă autoritate va fi mai puternică decât altele care nu au primit. Aici ne putem folosi de instrumente. Aici ne referim la cenzorul de website-uri (website auditory), care poate fi utilizat pentru a verifica valoarea clasificării ficărei postări a site-ului dvs.

  • Toate linkurile dintr-o pagină au aceeși valoare (puterea backlink-urilor)

În ceea ce privește cea de-a doua declarație, John Muller de la Google a confirmat că algoritmii lor de căutare iau în considerare poziția unui link pe o pagină web.

Concluzie

Profitați deci de poziționarea linkului. Experții în servicii SEO, cum ar fi Bill Slawski și Rand Fishkin, recomandă poziționarea linkurilor dvs. în partea de sus a paginii. Motivul este că valoarea unui link este mai mare daca link-ul se află în partea de sus a paginii. Această valaore este transferată apoi la paginile de care se leagă.

7. Link building-ul intern nu vă ajută să ajungeți mai sus paginile de căutări

Se știe că legăturile externe de înaltă calitate sunt unul dintre cei mai importanți factori pentru o bună clasare. De asemenea, link-urile interne joacă un rol uriaș pentru a vă ajuta să ocupați un loc cât mai sus în pagina de căutări. Acest lucru se datorează faptului că această conectare prin link-uri de pe paginile de rang superior la cel secundare poate oferi un impuls masiv paginilor mai slabe. Interconectarea conținutului aferent pe site-ul dvs. web creează ceea ce experții motoarelor de căutare numesc „grupuri de subiecte” (topic clusters).

În 2020, grupurile de subiecte sunt semnificative, deoarece atunci când se face o căutare pe un anumit subiect și motoarele de căutare găsesc clustere de subiecte relevante pe site-ul dvs., acesta va fi considerat relevant în acest domeniu și se va clasifica automat mai sus decât alte site-uri cu o singură pagină relevantă.

8. Îndesarea textelor alternative ale imaginilor cu cuvinte cheie relevante vă ajută să obțineți o poziționare mai bună

Linkurile din imagini nu sunt rele pentru SEO. Cu toate acestea, ce-i prea mult, strică. Și acest principiu se aplică și când vorbim de  construirea legăturilor cu ajutorul imaginilor.Se știe nu există penalități pentru utilizarea legăturilor din imagini. Cu toate astea, umplerea etichetelor de imagine alternativă cu cuvinte cheie pentru a manipula clasamentele nu este OK. Și în orice caz, nu e în conformitate cu recomandările Google.

Înainte Google nu folosea AI (inteligența artificială) și învățarea automată pentru a înțelege imaginile. Atunci oamenii trebuiau să-și umple etichetele cu text pentru a se asigura că imaginile apar în interogările de căutare relevante. Cu toate acestea, în 2020, atât textul, cât și imaginea sunt traduse în aceeași limbă de codificare.

9. Wikipedia și paginile asemănătoare cu Wiki sunt zei când vine vorba de link building de autoritate de domeniu

Mulți oameni sunt convinși că obținerea unui backlink din pagini precum Wikipedia le va oferi automat o autoritate de rang superior. Asta din cauza autorității de domeniu excepțional de mare pe care o are Wikipedia. Dar, din păcate, marketingul digital are la fel de multe erori pe cât are și date corecte.

Informațiile directe venite de la Garry Illyes de la Google ne informeză că Google clasează Wikipedia la fel ca orice alt site web.

În concluzie

Nu lăsați frica de spam să vă împiedice să profitați de numeroasele avantaje fantastice ale implementării unei strategii de link building.

Algoritmii dinamici impuși de Google sunt de obicei ascunși, dar experții și companiile care oferă servicii SEO depun toate eforturile și supraveghează situația pentru a vă informa ce este adevăr și ce este minciună.

Lasă un comentariu